2009-10-18

SOS – врятуйте наші душі !

Єдине місце в Києві, де ще можна побачити вітрила та залучитися до вітрильного спорту знаходиться на лівому березі Дніпра. Там, на Харківському масиві, поблизу метро Осокорки, знаходиться Київський міський крейсерський яхт-клуб.

В 1967 перші вісім яхт прийшли на місце майбутнього Клубу, в затоку Берковщина, що на той час була далекою околицею міста. Сьогодні КМКЯК є одним з провідних центрів вітрильного спорту в Україні, а його флот нараховує більше ніж 100яхт. Переважна більшість яхт побудована силами самих яхтсменів.

Image Image

Наши досягнення.

Яхти клубу неодноразово підкорювали Чорне та Азовське моря, Балтику, Середземне море, Атлантику, Тихий та Індійський океани. Так, перша радянська яхта, що взяла участь в найпрестижнішій навколосвітній регаті «Wheatbread Round the World Race»«Volvo Ocean Race») – «Фазісі» та українська яхта «Гетьман Сагайдачний» були побудовані та керовані за найактивнішої участі яхтсменів з КМКЯК, яких зібрав для цього Олексій Грищенко.

У 1993 члени Клубу Микола Мітін та Юрій Кропивко здійснили перехід з Австралії до Чорного моря на збудованій в клубі яхті «Гонта». В 1996-1999 сімейний екіпаж Валерія Петущака і Наталії Македон здійснили навколосвітнє плавання на яхті «Лелітка», також побудованій у клубі.

Image Image

В 2000 -2004 роках на шхуні «Батьківщина» під командуванням Д.Бірюковича сдійснилася

експедиція «Хай Світ Пізнає Україну», під час якої шхуна здійснила заходи в порти Європи, США, Нової Зеландії, Австралії, та Океанії.

Народний яхт-клуб

Протягом сорока двох років існування КМКЯК залишаеться істино народним яхт-клубом. Доступ в нього не залежить від матеріальних статків, роду діяльності, належності до того, чи іншого підприємства, партії, профспілки чи спортивної організації.

Яхт-клуб фінансується тільки за рахунок його членів, а вся інфраструктура клубу була побудована яхтсменами власноруч – у вільний від основної роботи час.

З 2008 році у клубі діє безкоштовна дитяча секція з вітрильного спорту під керівництвом Заслуженого тренера України Володимира Яменка, вихованцями якого є Олімпійські чемпіони, чемпіони світу та Європи.

Image Image

Сьогодні КМКЯК є провідним спортивним яхт-клубом України який без допомоги держави розвиває дитячий спорт та за власний кошт організовує перегони крейсерських яхт. Силами членів клубу створюється сучасна база вітрильництва гідна столиці України.

Наша боротьба.

Протягом останніх років яхт-клуб стикнувся з проблемами, що є типовими для сучасної України – адже шматочок Дніпровського берега, площею 1,7 га, де розташовано клуб, звісно ж, не може не цікавити „інвесторів”. Проте вже навіть договір оренди землі, укладений клубом з Київрадою до 2014 року, виглядає ненадійним захистом від них.

Першими жертвами стали сусіди яхтсменів – власники моторних човнів, що базувалися на РОП-7, який було спочатку куплено, а потім ліквідовано потужною фінасово-промисловою групою, за якою стоїть відомий в минулому комсомольський діяч, а потім банкір, народний депутат України Федір Шпіг. Свої комерційні інтереси пан Шпіг в даному випадку реалізовує через ТОВ «Інформаційне агентство «Вільна Україна».

Після цього, єдиний клаптик вільної землі на узбережжі затоки Берковщина, що тягнеться вздовж Дніпровської набережної, було орендовано ТОВ «Компанія Рів'єра» все того ж пана Шпіга, огорожено парканом і перетворено на стоянку для дорогих моторних яхт.

Image Image

Наступним сусідом яхт-клубу, поглинутим підприємствами Шпіга, стало ЗАТ «Трест «Підводтрубопровід», земельна ділянка якого наразі також передана в довгострокову оренду ТОВ «ІА «Вільна Україна».

Таким чином, територія яхт-клубу лишилася єдиною ділянкою прибрежної смуги, яка не контролюється комерційними підприємствами, і через яку мешканці м.Києва ще можуть мати доступ до річки Дніпро в районі затоки Берковщина.

Image

Проте, це не влаштовує мільйонера Ф.Шпіга, хазяїна ТОВ “Вільна Україна”.

Тиск на яхт-клуб з боку ТОВ «ІА «Вільна Україна» почався в 2007р.

Спочатку ТОВ «ІА «Вільна Україна» замовило розробку проектної пропозиції будівництва “Аквапарку”, яку запропонували на розгляд Містобудівної ради. При цьому значну частину цього комплексу було передбачено розташувати на території яхт-клубу.

Після цього до керівництва яхт-клубу усно звернулись представники ТОВ «ІА «Вільна Україна” з проханням віддати майже третину території, або навіть і всю територію. При цьому представники ”інвестора” нав’язували тезу, що яхт-клуб приречений. Не зважаючи на спроби підкупу керівництво яхт-клубу зайняло жорстку позицію. Склалося враження, що настав “хеппі енд”.

Проте останні дії представників ТОВ «ІА «Вільна Україна» показали, що вони не відмовилися від боротьби за територію яхт-клубу.

Якось не примітно в 2009 р. до проекту Аквапапарку приєднались бізнес-центр, дев`ятиповерховий гараж на кілька сотень автомобілів, дизельний енергоблок та 4 метрова бетонна стіна по периметру яхт-клубу. Ці споруди «бізнесмени» хочуть збудувати поряд з яхт-клубом, в захисній смузі Дніпра всупереч положенням Земельного, Водного кодексу України та державних будівельних норм.

17 серпня 2009 року Господарський суд м.Києва (суддя Чеберяк П.П.) своїм рішенням задовільнив позов ТОВ «ІА «Вільна Україна» до Київської міської ради. Цим рішенням суддя П.П. Чеберяк віддав у користування ТОВ «ІА «Вільна Україна» міськудорогу, яка є єдиним проїздом до території яхт-клубу. При цьому була порушена ціла низка норм матеріального та процесуального права, не залучені до розгляду справи всі зацікавлені сторіни, включаючи представників яхт-клубу. Більш того, визнаний судом укладеним договір передбачає передачу права користування земельної ділянки, щодо якої не було затверджено проекту відведення, тобто яка, згідно чинного законодавства, не може бути об’єктом права володіння чи користування.

Незважаючи на зазначене вище, відповідачі у справі Київська міська рада та Головне управління земельних ресурсів КМДА не тільки не направили в судове засідання своїх представників, але й не оскаржили очевидно незаконне рішення суду.

До чого може привести така поведінка суддів і чиновників?

Позбавлений в’їзду до власної території, яхт-клуб не зможе функціонувати, адже експлуатація яхт потребує заїду до клубу автомобілів, в т.ч. важкої техніки – кранів, трейлерів, вантажівок, не кажучи вже про такі повсякденні речі як вивоз сміття, асенізація, доступ екстрених служб (швидка, пожежники, міліція тощо).

Безперечно - мета наших «сусідів» позбавити яхт-клуб нормальних умов існування, оточити його спорудами, які не сумісні з зайняттям спортом та рекреаційною зоною, поставити в залежність від «власників» проїзду до території клубу, а потім або купити ледь жевріючі залишки клубу за безцінь, або дочекатися кінця терміну оренди клубом землі (2014 рік), представити його неефективним землекористувачем і захопити його землі на «конкурсній» основі.

Незважаючи на те, що громада яхт-клубу не має таких фінансових та адміністративних ресурсів, як наші «сусіди» ми будемо боротися за справедливість і наші права, права людей що створили цей яхт-клуб на цьому порожньому місці 42 роки тому, і всі ці роки берегли його і забезпечували його розвиток.

Image

Що буде далі з форпостом вітрильного ентузіазму в Києві? Невже знищення чекає на легендарні яхти? Невже ТОВ “Вільна Україна” є могильником славної історії вітрильництва України?

Image

Друзі — сьогодні народний яхт-клуб потребує вашої допомоги!

Громадська організація "Київський міський крейсерський яхт-клуб"
адреса м.Київ, Дніпровська набережна, 12.
Голова Правління Олег Анатолійович Панчук, тел. 8 067 2396917
прес-секретар Бірюкович Олексій Юр’євич. Тел
223-94-06

Моб.8.097.261-57-97

e-mail: akvilon@nbi.com.ua



Иногда полезно посмотреть на окружающий мир, да и на себя людимого, с другого ракурса, и Турбо-Суслик – это книга, которая меняет жизнь, во всяком случае это нечто оригинальное.

Не стоит тратить уйму времени на регистрацию организации. Ведь готовые фирмы можно приобрести через Интернет.

Помощь профессионального юриста обязательна, если ликвидация юридических лиц неизбежна. Ведь раздел оставшихся активов предприятия весьма щепетильный вопрос.

1 комментарий:

Vova0007 комментирует...

Привет!
Весь опыт работы по Турбо-Суслику выкладываю в Рутюбике здесь:
http://rutube.ru/playlists/play/272572.html